Opinia 3D w LG Swift 3D
wtorek, 02 sierpnia 2011 00:00

Testowałem i mogę już kilka słów napisać o LG Swift 3D, oczywiście pod względem 3D.
Głębia obrazu uzyskiwana jest na wyświetlaczu 4,3 cala (480x800px, 16M kolorów) w smatrfonie LG poprzez zastosowanie filtra Parallax barier. Czyli odpowiedniego ukrywania obrazu prawego przed okiem lewym i obrazu prawego przed okiem prawym.  Najważniejsze jest jednak to, że głębie obrazu dostrzega się bez wkładania na nos jakichkolwiek specjalnych okularów. Ograniczeniem niestety jest konieczność obserwowania ekranu pod odpowiednim kątem, co praktycznie uniemożliwia oglądania przestrzennego obrazu przez większą ilość osób.

 

Smartfon jest również wyposażony w dwie kamery 5 Mpx, rozstawione w odległości  24 mm (bazie stereoskopowa). Co przy dość dużym kącie widzenia pozwala na rejestrację scen znajdujących się w odległości od 0,5m do 2m, aparat automatycznie ustawi ostrość tak aby efekt przestrzenny był jak najlepszy. Obrazy rejestrowane są jako: zdjęcia 2D (w rozdzielczości do 1080px, w plikach .jpg) i 3D (w rozdzielczości do 720px, w plikach .jsp) oraz filmów 3D 720p@30fps  i 2D 1280x720 (640x720) w plikach mpg4.
Poniżej kilka fotografii stereoskopowych wykonanych tym aparatem, w formie anaglifów (proszę o założenie okularów red/cyan) lub stereo-par równoległych:

 

 

Podsumowując uzyskiwany jestem pod wrażeniem tego smart fonu i z niecierpliwością czekam na możliwość przetestowania innych, które zaczynają pojawiać się na rynku.